Coq Rouge

Så har jeg begynt på Jan Guillou sine bøker om Carl Hamilton. Coq Rouge er den første i en seire på 14 bøker.

Coq Rouge.

Coq Rouge.

Lydbok i bilen, og boken ellers. Det blir liksom dobbelt dose, og boken blir ikke mindre spennende av den grunn. Jeg liker den varianten.

Blir nesten som en historisk roman, fordi mye er endret i vår verden, men spennende er det. Litt mye politikk, men Carl Hamilton er en flott fyr, hadde det ikke vært for han hadde jeg gitt meg etter dette, men jeg skal gi han en sjanse til. Guillous andre roman om Hamilton som heter «Den demokratiske terroristen»(1987). Les mer om Hamilton på Wikipedia.

Fra før av har jeg lest «Madam Terror».

Min favoritt så langt av Jan Guillou er fortsatt «Brobyggere».

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar