«Madame Terror» av Jan Guillou

For noen år siden hørte jeg på lydbok i bilen. Veldig spennende , så jeg måtte kjøre litt ekstra rundt i den perioden. Wikipedia om «Madame Terror.

Madame Terror, lydbok.

Nå har min mann lest den i bokform, og det er hans tolvte bok på rad av Jan Guillou. Litt enformig tenkte jeg, eller manisk, alle eller ingen, skal jeg gjøre det samme, er det så bra, eller er det en forfatter som menn faller for. Rett skal være rett, jeg leser alle jeg også av noen forfattere. For eksempel Tove Nilsen, Ketil Bjørnstad, Faldbakken og nå min siste oppdagelse Torkil Damhaug. På Wikipedia kan du lese mer om  Jan Oscar Sverre Lucien Henri Guillou, litt av et navn på denne journalisten og forfatteren.

Jan Guillou.

Jeg skjønner at det handler om Hamilton, selv om han nesten ikke er tilstede i denne boken. Hva er det med denne mannen, er han en slags James Bond, ett mannlig forbilde, eller er dette rett og slett en forfatter som vi kvinner over 50 skal holde oss borte fra. Oss kvinner som noen forfattere i disse dager sier de ikke ønsker å få besøk av i bokhylla. Jeg bare undrer meg og lurer på.

Brobyggerne

Nok en svensk forfatter i min samling. Nå viser det seg at han har fransk far og norsk mor, så det er kanskje derfor han skriver mye fra Norge, blant annet i sin siste roman som jeg kjøpte til min mann her forrige dagen. «Brobyggerne», den har jeg tenkt til å lese.

Dette innlegget ble publisert i Bøker, Filmer. Bokmerk permalenken.

2 svar til «Madame Terror» av Jan Guillou

  1. Tilbaketråkk: “Brobyggerne” av Jan Guillou | Anniken Røils blogg

  2. Tilbaketråkk: Coq Rouge | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar

