Sluk

«Sluk» av Lars Saabye Christensen, er en vakker, poetisk roman med et fantastisk språk. Kanskje bærer den preg av å være litt selvbiografisk. Boken handler om fatteren Funder. Første del av romanen foregår på Nesodden, nærmere bestemt Tangen. Funder er der på ferie i sommerhuset med moren sin, en ung mann som modnes i løpet av ferien.

Sluk

Sluk

Jeg kjenner meg igjen på Nesodden, der jeg har tilbragt alle mine somre som barn. Forfatteren skriver så bra at selv luktene kommer tilbake til meg.

Jeg likte spesielt første del av romanen, del to synes jeg blir veldig trist, men så flettes disse sammen til slutt. Jeg gir boken terningkast 5, og skal lese så mye jeg klarer av Lars Saabye Christensen.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

1 svar til Sluk

  1. Tilbaketråkk: Mandelplukkersken | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar