Runi Langum på Galleri Nicolines hus

I dag hadde jeg en fantastisk opplevelse på Nicolines galleri i Kragerø. Runi Langum har utstilling der frem til 9. juli. Hele galleriet var fylt med hennes flotte bilder, de er så klare og rene og gir ro i sjelen. 

På vei inn til Nicolines hus

Runi Langum er født i Drammen i 1958. 

Kjernen i kunsten hennes er konsultasjoner mellom mennesker. Hun henter mye fra dans, spesielt samtidsdans med en blanding av regi, lys, bevegelse og musikk. Dans er et ordløst og internasjonalt språk, akkurat som kroppsspråket vårt. Man kan føle at det er bevegelse i bildene hennes. 

Tilstedet i nuet.

For et par år siden investerte vi i et av hennes bilder, det heter «Endelig» og er helt fantastisk.Nå skal jeg gå rundt et par dager å tenke på om vi trenger et til, det skal hete «Vilje» eller blir det «Frisk bris» Vi får se.

"Vije" , jeg vil kalle det gallionsfigur.

Dette innlegget ble publisert i Kunst og kultur. Bokmerk permalenken.

3 svar til Runi Langum på Galleri Nicolines hus

  1. nikos sier:

    aaaaaaa atsi exei to skiniko eeeeee??????

  2. Tilbaketråkk: Runi Langum | Anniken Røils blogg

  3. Tilbaketråkk: Jeg fikk viljen min til jul | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar

