Herbjørg Wassmo «Hundre år»

Jeg fikk låne denne boken av min svigerinne da vi var på ferie sammen i august. Jeg lot den ligge lite grann, og så var jeg klar.

Har lest mye av Wassmo før, og har til og med lest noen av hennes romaner to ganger. Det er det ikke ofte jeg gjør, og som vi alle vet, Wassmo er bra, og i denne boken er hun ekstra bra. Hun skriver om kvinner, sterke kvinner, kvinner i hennes familie, sitt eget liv og sin slekt. En meget sterk roman.

"Hundre år" av Herbjørg Wassmo.

 

Kristin Valla skriver i bokklubben.

Nå vil jeg ta for meg flere av hennes gamle bøker. Lese noen om igjen, noen som lydbok i bilen, eller noen jeg ikke har lest før.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

2 svar til Herbjørg Wassmo «Hundre år»

  1. Tilbaketråkk: Herborg Wassmo, “Lykkens sønn” | Anniken Røils blogg

  2. Gry eskedal sier:

    Jeg er også akkurat ferdig med denne romanen. Jeg har felt noen tårer og tenkt mange tanker. Hun beskriver det å være kvinne og mor på en måte som jeg kjenner meg igjen i selv om disse kvinnene levde i en annen tid. Dette med å ikke miste seg selv ……. Det har vært en opplevelse å lese denne boka.

Legg igjen en kommentar