Yoga

 

Solhilsen

Yoga er kanskje den beste form for trening som finnes. Det er bare det at vi nordmenn er litt trege. I de siste årene er det kommet mer og mer tilbud, ja så nå er det riktig bra.

Jeg har trent yoga i noen år, ja kanskje 8 år. Noe til og fra, men jeg vet at yoga er bra for både kropp, sjel og helse.

Min første yogabok kjøpte jeg meg tidlig i åttiårene, så det er utrolig hvor lang tid det tar før det blir en del av deg.

Alt du trenger er en matte å trene på.

Jeg kan takke Elixia i Asker for at jeg kom igang. Først var det bare noen enkle kurs og så etter hvert var det timer med yoga. Flotte timer med gode instruktører. Instruktører er kanskje feil ord, det jobber folk der som er yoga, de bare kan det, og har viet livet sitt til denne fantastiske treningsform eller livsstil.  Vi som går der kan bare takke for at vi er så heldige og får oppleve dette.    

Yoga

Klassisk Yoga

Øvelsene skjer i rolige bevegelser. Du lærer riktig pusteteknikk og god holdning. Her får du; økt styrke, balanse, bevegelighet og kroppskontroll. Timen avsluttes med avspenning. 

Wikipedia sier om yoga.

Dette innlegget ble publisert i Yoga. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Yoga

  1. Tilbaketråkk: Solhilsen | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar

