Seierherrene

Seierherrene av Roy Jacobsen er en fantastisk roman. Vi er på Helgelandskysten, i Oslo og romanen grep meg fra første side. Første delen av boken handler om en kvinne og hennes familie fra Helgelandskysten sommeren 1927 til Oslo våren 1990. I andre del av boken er det  sønnene vi følger.

Seierherrene.

Seierherrene.

Jeg som har lest bøker i feil rekkefølge kjenner igjen «Vidunderbarn», som er en historie hentet fra denne historien, bare mye mer utdypet, en parallellhistorie til siste del av Seierherrene.

Nå har jeg vært så heldig å få «De usynlige» til jul, så da vender jeg tilbake til Helgelandskysten tidlig på 1900-tallet, jeg gleder meg.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

1 svar til Seierherrene

  1. Tilbaketråkk: De usynlige | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar