Sangen om den røde rubin

Nå har jeg hørt den som lydbok, og den er meget bra. Det er Agnar Mykle som ga ut denne i 1956, men så ble den stoppet, på grunn av dristige seksualskildringer. Men boken er også meget politisk, og jeg mistenker at dette også bidro til at boken ble så kontroversiell.  Les mer på Wikipedia.

Sangen om den røde rubin.

Sangen om den røde rubin.

Les bokomtale på «Forbudte bøker». Jeg visste ikke at boken var nr. 2 i en trilogi, så nå får jeg ta for meg de to andre bøkene.

Dette er hva jeg kaller god erotisk litteratur, i motsetning til de som selges nå i store mengder som mange leser og nesten ingen sier at de liker. Jeg tenker på trilogiene «Fifty shades» og «Crossfire-romanene».

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar