Vidunderbarn

Jeg har ikke lest så mange bøker av Roy Jacobsen før. Kun èn, og det var «Hoggern», den falt jeg ikke så veldig for selv om den var godt skrevet, derfor tok det sin tid før jeg begynte å lese en annen bok av Jacobsen, det ble «Vidunderbarn», og den var fantastisk. Jeg hørte den som lydbok og koste meg veldig.

Vidunderbarn

Vidunderbarn

Det var som å komme hjem, til Oslo på 60-tallet, da vi lekte i gata og som barn hadde stor frihet i det offentlige rom. Jeg har vært en del i dette området, så jeg kjente meg godt igjen, og det er alltid hyggelig.

Romanen er tragisk, men nydelig. Handler  om Finn og hans forhold til søsteren, som plutselig dukker opp i hans liv, på Årvoll når han er veldig ung.

Nå vil jeg fortsette å lese romaner av denne forfatteren, kanskje «Seierherrene», den fikk jeg for øvrig kjøpt til en billig penge her om dagen.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

4 svar til Vidunderbarn

  1. Helt enig; jeg likte den også kjempegodt!

  2. tonetrinn sier:

    Jeg holder på med den på lydbok, og syns den er veldig fin. Han har mange levende beskrivelser, f.eks om en mann som griper hovedpersonen Finn,10 år, i nakken: Han luktet voksen mann. En blanding av sigarettrøyk, vannbøffel og kokte grønnsaker.
    Sånne beskrivelser liker jeg! 🙂

  3. Tilbaketråkk: Mandelplukkersken | Anniken Røils blogg

  4. Tilbaketråkk: De usynlige | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar