«Av måneskinn gror det ingenting» Torbjorg Nedreaas

Torborg Nedreaas sin roman «Av måneskinn gror det ingenting», er en roman som ble skrevet like etter krigen. Nærmere bestemt 1947. Jeg leste den i 1981, da kom den ut i Den norske bokklubben som månedens bok i desember. Den gangen syntes jeg denne boken var veldig flott og unik i forhold til abortdebatten.

"Av måneskinn gror det ingenting"

Torborg Nedreaas

Her for leden lånte jeg boken igjen på biblioteket, men nå som lydbok. Jeg må innrømme at det var ikke mye jeg husket av boken. Det er heller ikke alt jeg liker å høre på som lydbok. Noen ganger blir det rett og slett for mye drama, isteden for opplesing av en bok, og med all respekt, det er jo ikke hørespill.

Ser man boken ut fra den tiden den er skrevet i, er den forut for sin tid. En fengende roman som det er verd å lese som bok, ikke lydbok.

Noen romaner kan man lese flere ganger, dette er en av dem.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar