Torkil Damhaug, «Se meg Medusa»

Mulig jeg er litt treg, men nå har jeg oppdaget en ny forfatter.

Se meg Medusa.

Torkil Damhaug (1958) debuterte med «Flykt, måne» i 1996. Damhaug studerte medisin i Oslo og har jobbet som lege i Lofoten. Deretter har han vært lege ved ulike psykiatriske institusjoner. I 2009 kom «Døden ved vannet», en kriminalroman som fikk fantastisk mottagelse i pressen. ( Cappelen Damm )

Jeg har lest «Se meg Medusa» ( 2007 ), en veldig god krim, som jeg nesten ikke kunne legge fra meg. I tillegg skrev han i denne boken om miljøer jeg kjenner godt. Oslo, Nesodden og også litt fra Asker, Blakstad sykehus.

Spennende hele tiden, og full av overaskelser. Ikke minst, kanskje rusler det en bjørn rundt i Oslos gater.

Nå har jeg noen bøker å glede meg til, men når kommer neste?

Her er noen anmeldelser.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

3 svar til Torkil Damhaug, «Se meg Medusa»

  1. Tilbaketråkk: Torkil Damhaug “Flykt måne” | Anniken Røils blogg

  2. Tilbaketråkk: “Døden ved vann” | Anniken Røils blogg

  3. Tilbaketråkk: Ildmannen av Damhaug | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar