Kephler

Jeg tok med meg denne i påsken fordi jeg tenkte det ville være den perfekte påskekrim. Det var det, og det ga mersmak. Nå skal jeg starte på «Hypnotisøren » og lese alle de andre bøkene Kepler har skrevet. Ja, fordi det er et ektepar som skriver romanene, under pseudonymet Kepler. Boken jeg leste nå heter «Ildvitnet» og er forfatterparets tredje roman.

Ildvitnet

Ildvitnet

Boken er spennende fra side en, men alt er litt for blodig, så jeg har ikke lyst til å se den som film. De to første romanene er filmet, men jeg styrer unna. Boken ble kåret til årets svenske kriminalroman. Som i de fleste krimromaner er det en etterforsker, han heter Joona Linnea og blir spennende å følge fremover, men han er ikke som Harry Hole.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar