Tråden

Det er Victoria Hislop som har skrevet denne fantastiske romanen fra Hellas. Vi befinner oss i Thessaloniki som er Hellas sin nest største by.

Tråden.

Tråden.

Da jeg startet på boken var jeg på Samos, litt sør og vest for der bokens handling startet, som er Smyrna i Tyrkia. Resten av romanen forgår i Thessaloniki. Der har jeg vært innom noen ganger, men ikke bodd. Nå får jeg nesten lyst til å tilbringe noen dager i denne byen, litt nord i Hellas.

Romanen er fra tiden før, under og etter andre verdenskrig. Det handler blant annet om jødenes utdrivelse fra byen, og livet der, da menneskene levde i usikkerhet og nød.

Nok en vakker roman skrevet av Hislop om Hellas.

Nå venter jeg på den neste som heter «Siste dans». Fra før av har jeg lest «Øya», «Hjemkomsten», og «En aften på Kreta».

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

