Et stille umerkelig drap

Jeg har hørt på boken som lydbok. Mulig jeg brukte litt for lang tid på den, men den fenget meg ikke veldig. To måneder på en lydbok er i lengste laget, nå drar jeg og låner meg noen nye. Det blir ikke av Kaaberbøl og Friis.

Et stille, umerkelig drap.

Et stille, umerkelig drap.

Kanskje nok en gang handler det om den som leser inn boken. For tiden hører jeg på «Vindens skygge», lest inn av Kai Remlov, og det er helt fantastisk, men så er det en fantastisk roman også.

Kanskje jeg får ta en som er lest inn av Nicolai Cleve Broch, ”Førstebetjenten og tausheten” og “Tilbakekomsten” av Nesser, samt to av Jan Mehlum og “Fluenes herre”, den siste har jeg hørt før, og det er jo en klassiker.

Anette Hoff leser også inn lydbøker bra synes jeg, det er bare det at når en står der med lydboken i hånden er det ikke alltid den som leser inn boken du tenker på.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

2 svar til Et stille umerkelig drap

  1. morten jensen sier:

    Nettopp ferdig med boken, «et stille umerkelig drap». Litt typisk Kaaberbøl-bok vil jeg si. Starter med en masse løse «tråder» eller scener, som samles etterhvert utover i boken. Det blir mange navn å huske etter hvert. Avslutningen blir, som vanlig med Kaaberbøl hadde jeg nær sagt, litt diffus.

Legg igjen en kommentar

