Håkan Nesser, lydbøker

Jeg hadde ikke lest noen bøker av Håkan Nesser før jeg sto med «De ensomme» i hånden. Den var spennende og fenget meg, så jeg googlet forfatteren og fant fort ut at jeg hadde startet i feil ende.

Det grovmaskede nettet.

Det grovmaskede nettet.

Derfor leide jeg meg «Det grovmaskede nettet» som lydbok, lest av Nicolai Cleve Broch, og smakk, på to dager var den lest eller hørt. Kanskje var det noe med stemmen, i alle fall det var noe av det bedre jeg har hørt på lydbok, så nå fortsetter jeg, ikke nødvendigvis med Håkan Nesser, men med lydbøker lest inn av Nicolai Cleve Broch, eller begge deler.

Andre bøker som han har lest inn er «Førstebetjenten og tausheten» og «Tilbakekomsten» av Nesser, samt to av Jan Mehlum og «Fluenes herre», den siste har jeg hørt før, og det er jo en klassiker.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

3 svar til Håkan Nesser, lydbøker

  1. Tilbaketråkk: Et stille umerkelig drap | Anniken Røils blogg

  2. Tilbaketråkk: Bokomtale: Det grovmaskede nettet | Dykslektrikeren

  3. Hørte denne lydboken i ferien og har skrevet en omtale på min egen blogg. Må si jeg var ganske skuffa. Selv syntes jeg den ble kjedelig og hadde alt for mange «flate» karakterer. Interessant å se at andre har en helt annen oppfatning. – Det slutter egentlig aldri å overraske hvor forskjellig smaken kan være 🙂

Legg igjen en kommentar

