Det dyrebare, av Linn Ullmann

Jeg hadde glemt å avbestille boken gjennom en av bokklubbene jeg fremdeles er medlem av, så det var litt irriterende at den bare datt ned i min postkassen. Så åpnet jeg den og oppdaget en fantastisk roman, som griper deg fra første side. Linn Ullmann har skrevet en av sine beste romaner.

Linn Ullmann, "Det dyrebare".

Boken handler om Jon Dreyer som har fått skrivesperre, hans kone Siri som driver to restauranter, og hennes mor Jenny, som bor sammen med en annen kvinne i et hus hvor de skal feire Jennys 75-årsdag.  Jon og Siri har to barn, og denne sommeren ansatter de Mille for å passe på barna mens far skriver, og mor jobber. Mille blir borte på fødselsdagen, historien nøstes opp. Det er mange tragedier samtidig så vakkert beskrevet. Jeg har  prøvd å lese den langsomt, men det gikk ikke. En god bok dere kan glede dere til. Les mer her.

Jeg har lest noen bøker av henne før. Det er  Når jeg er hos deg ble utgitt I 2000, og Et velsignet barn utkom høsten 2005.  Jeg har «Nåde 2002», nå er jeg klar for å lese den. Etter det skal jeg lese Før du sovner i 1998.

Dette innlegget ble publisert i Bøker, De skjønne litteratur pikeklubben. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

