Svenske forfattere

Jeg har lest en del bøker av svenske forfattere de siste årene. Hvorfor det, tenkte jeg forrige dagen. Er det fordi de er veldig gode, er det fordi jeg er i en litteraturklubb med to svenske damer, eller er det fordi svenskene er flinke til å markedsføre svenske bøker i Norge?

Svenske forfattere

For å nevne noen, har vi Stieg Larsson, Johan Theorin, Liza Marklund , Linda Olsson, Camilla Läckberg og en ny jeg oppdaget nå Kajsa Ingemarsson. Jeg bare undrer og leser bøker i bøtter og spann.

Hva med danskene, og finnene? Jeg har funnet en danske, og hun er veldig bra.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

3 svar til Svenske forfattere

  1. bokbloggeir sier:

    Tusen takk for bidraget Anniken. Mange gode lesetips til fine anmeldelser her. Ha en strålende onsdag videre 🙂

  2. Kajsa Ingemarsson er ny for meg! Ellers er jeg også gled i svensk litteratur! De er nok ikke bare flinke å skrive, men også å markedsføre seg.
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia

  3. Melusine sier:

    Ja, si det! Svenskene har mye god krim, men det må sies at jeg ikke leser den sjangeren så ofte. Camilla Läckberg har jeg lest en bok av 🙂

Legg igjen en kommentar

