Dagbok i det grønne

I flere år har jeg hatt en dagbok som jeg titter i når jeg planter noe nytt i hagen, eller gjør ting i hage. Da kan jeg se tilbake på hvor lenge det er siden jeg satte de løkene, plantet det treet osv.

"Dagbok i det grønne".

Her forrige dagen leste jeg på baksiden av boka: «Billedkunstneren Ingun Bøhn deler egne erfaringer fra ti lykkelige år i sin vakre hage på Ekely – en gang Edvard Munchs hage.»

At jeg ikke har oppdaget det før. Jeg som er så opptatt av den mannen. Boken fikk derfor en ny dimensjon for meg. Selv om jeg bruker den flittig, skal jeg fremover bruke den ennå flittigere, og samtidig tenke på Munchs have på Ekely.

Som dere skjønner, boka er skrevet og illustrert av Ingun Bøhn. Det er vakre akvareller som hun har malt på hver eneste side, samt dikt som hun har hentet fra forskjellige forfattere. Boken heter «Dagbok i det grønne», Hagen gjennom året, med tips, råd og notater. Forlaget er Messel. Wikipedia sier om Ingun Bøhn.

Hekta på Edvard Munch.  Flere bloggposter om Munch.

Dette innlegget ble publisert i Bøker, Edvard Munch, Hage og blomster, Kunst og kultur. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Dagbok i det grønne

  1. Hvit Kala sier:

    Hei!:) Så lurt å ha en egen dagbok hvor du kan skrive om plantene. Jeg tenke å gjøre det samme selv, men fant ut at jeg i stedet skulle starte en blogg slik at jeg kunne lese meg tilbake der. Da har jeg jo gode muligheter til å legge ved bilder av prosessene også. Startet bloggen min idag. Ta gjerne en titt.:-)

    Vibeke

Legg igjen en kommentar

