«Kongens tale»

Nå har jeg sett den to ganger. Den første gangen var på fly til Samos, og da fikk jeg god hjelp med innholdet av min sidekamerat som hadde sett filmen før. Så det gikk greit, det er så mye støy på fly, men for all del, det var veldig god underholdning.

"Kongens tale"

Andre gangen bare leide vi den hjemme på altibox, og det ga et mye bedre inntrykk.

Det er en fantastisk film, og skuespillerne Colin Firth og Geoffrey Rush spiller helt fantastisk. Det er årets Oscar-film for beste manus, beste film, beste mannlige hovedrolle og beste regi, og det sier jo alt, og det er fortjent. 

Colin Firth og Geoffrey Rush

En film til ettertanke både i forhold til hvordan det er å være kongelig, og det å stamme, og kanskje spesielt på den tiden og i hans rolle. Husk, den er basert på en sann historie. Det er jo pappaen til dronning Elisabeth av England.

Så, for de av dere som ikke har sett filmen, løp og kjøp.

Filmweb    Jeg tror jeg ser den en gang til.

Dette innlegget ble publisert i Filmer. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

