Hurtigruta på NRK2, minutt for minutt

Vi har snart fulgt Hurtigruta i et døgn, og for de av dere som fremdeles ikke har sett det, skal vi være med i ca. fire døgn til. Dette er tidenes lengste direktesending av «verdens vakreste sjøreise».

MS. Nordnorge

Jeg har alltid hatt lyst til å ta Hurtigruta, men det har aldri blitt tid til det. Nå gjør jeg det, riktignok fra sofakroken, men det gir et innblikk, og det er fantastisk reklame for disse båtene. I tillegg får en lyst til å bestille en tur.

Det er MS Nordnorge som bringer oss minutt for minutt oppover norskekysten fra Bergen til Kirkenes, og den vil stoppe 34 steder på turen. Og akkurat i skrivende stund befinner båten seg inne i de vakre Vestlandsfjordene. Denne strekningen kunne jeg tenkt meg å ta.                           

Hurtigrute

 

Hurtigruta åpnet 2. juli 1893, da kun strekningen Trondheim-Hammerfest. Det har vært ukentlig rute mellom Bergen og Vadsø fra 1907. Les mer på nrk.no.

Jeg tror jeg bestiller meg en tur.

Dette innlegget ble publisert i Ferie og fritid, Natur og miljø, Turer. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

