Orphèe i Operaen

Jeg har vært i operaen. Der så jeg Orphèe. Det var utrolig trist. Vi var i himmelen og helvete, det var død og fordervelse på fransk. De sang og sang i to timer og så fikk de stående applaus. Jeg skjønte bare ikke hvorfor, men jeg sto, og klappet sammen med Erna Solberg, Kirsti Kolle Grøndahl, Herbjørg Wassmo og mange, mange fler.

I helvete

Sangerne var flinke, det var bare det at musikken var så trist. Danserne var veldig bra, det var bare det at en visste ikke helt om man kunne le av de mannlige danserne i strutteskjørt. Det var liksom ikke humoristisk.

Himmelen

For all del. Operaen er en flott bygning, så det er mulig jeg prøver igjen, men da må stykket være noe lystigere, eller kanskje en ballett.

Hovedpersonen

Jeg har ikke noe greie på opera, og den finkulturen som er rundt den type musikk, men jeg kjenner noen som synger opera, og de syner mye, mye vakrere.

Aftenposten er enig og skriver lørdag 15.01. «besnærende stusselig» s.12. kultur. Min mann skriver.

Dette innlegget ble publisert i Kunst og kultur. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Orphèe i Operaen

  1. Tilbaketråkk: Og jeg som hadde pynta meg! | Svein Ove Isaksen’s Blog

Legg igjen en kommentar

