Garmisch Partenkirchen

En god venninde av meg ringte meg i dag.  «Jeg drar til Garmisch Partenkirchen i dag med 15.30-flyet». «Jeg drar sammen med moren til Tom, så får vi noen fine dager der nede, og skal i tillegg feire nyttår.»

Garmisch-Partenkirchen

Det var hyggelig, verden er liten, vi bare snur oss rundt og plutselig sitter man på en tribune nede i «hva»…

Hoppbakken

Jeg spurte;» hvilket land er det?» » Er det Østerrike eller Tysland?» » Jeg aner ikke, jeg bare drar, uansett snakker de tysk der, så det går bra.»

Jeg har sjekket, det er helt sør i Tysland mot Østerrike.

Det er nyttårshopprenn, et årlig renn i verdenscupen i skihopping. Det finner sted 1. nyttårsdag i Olympiabakken i Garmisch-Partenkirchen i Tyskland, og er et av fire hopprenn som inngår i den tysk-østerrikske hoppuka. (Wikipedia).

Tom Hilde

I byen

Uansett, heia Tom Hilde. Vi følger med i spenning også på tribunen. Min venninde har brun boblejakke på seg, ikke akkurat lett å se.

Dette innlegget ble publisert i Ferie og fritid, Turer. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Garmisch Partenkirchen

  1. Tilbaketråkk: Tom Hilde vant | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar

