Almanakker

Det er tid for å kjøpe seg en almanakk, eller fler.

I flere år har jeg hatt Paulo Coelhos «Inspirasjons»-årsplanlegger, men nå er jeg gått litt lei. Ikke av forfatteren, men av almanakken. Fikk lyst til å prøve noe nytt, så derfor, siden jeg samler på stein, ble det en almanakk hvor temaet er stein og velvære.

En almanakk om stein

De skriver i bedreliv.no Velværealmanakken 2011

Velvære-almanakken

              

Videre har jeg kjøpt inn en liten almanakk som heter «Nemi, alle rare dagene» 2011.

Den skal jeg ha på jobben.

Eller er det sånn at vi må slutte med almanakker, bare bruke iPhonen, iPaden om den kommer, synkronisere disse med mailene våre og bare være på nett?

Jeg er usikker, det blir sikkert slik etter hvert. Det er faktisk litt hyggelig å sitte og bla i den lille almanakken, lese litt om stein, et lite dikt, en navnedag, et tegneserie-innslag eller noen kloke ord.

Skal vi lese alt på lesebrettet eller pc’n, aviser, bøker, blader, almanakker? Det kommer, vi slipper ikke unna, men vi kan kjøpe almanakk dette året også, bare for å kose oss litt.

Dette innlegget ble publisert i Bøker, Steiner. Bokmerk permalenken.

2 svar til Almanakker

  1. Har kjøpt ny blå for 2011 jeg også Anniken, men uten steiner og visdomsord, bare plass til mine egne skriblerier og det tar nok noe tid før jeg slutter med å bla. Har ikke begynt med kalender på mobilen en gang. Noe må man jo fylle veskene med,… sa jeg vesker….. sekker er kanskje riktigere, eller store bager…. må også ha med penal, med tusj, saks, limstift og diverse…

Legg igjen en kommentar

