Ærfuglen

Utenfor vinduet mitt i Kragerø kan jeg observere en mengde Ærfugl til enhver tid. Nå i november ligger de og dupper i sjøen på morningen og nyter «Solen» til Edvard Munch, når den stiger opp av havet. : )

Ærfuglflokk

 

I en periode var jeg litt beskymret etter oljeforliset utenfor Langesund, og alle fuglene som gikk tapt da, men nå er det en del tilbake.

Skadet av oljesøl

På våren har de en fantastisk lyd, jeg kaller de derfor for yogafuglene mine, det er noe meditativt over denne lyden. 

Nåde dem som kjører inn i fjordene våre med tungolje.

Dette innlegget ble publisert i Fugler, Natur og miljø, Yoga. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Ærfuglen

  1. Tilbaketråkk: Ærfuglen er tilbake | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar

