Cecilia Samartin «Senor Peregrino»

Hun er en fantastisk forfatter, og jeg oppdaget henne da jeg leste «Drømmehjertet». Jeg leste den sakte og oppdaget et land som med sitt styre og stell gjør og gjorde det utrolig vanskelig for de menneskene som bor og bodde der. Et veldig vakkert land skal ikke ha det slik. Historien er fra Cuba.

Nå da jeg er ferdig med hennes andre bok «Senor Peregrino», vet jeg at jeg ikke er ferdig med Cecilia Samartin.

«Senor Peregrino»

 

Med boken «Senor Peregrino» ble jeg enda mer grepet av denne forfatteren. Hun skriver på en måte som gjør at du lever deg helt inn i boka, og nesten ikke klarer å legge den fra deg.

Les bokanbefalinger fra Levanger bibliotek her.

Dette er en bok jeg varmt kan anbefale, nesten bedre enn «Drømmehjerte», så nå har jeg bestemt meg for å lese mer av denne forfatteren som er en mellomting mellom Isabel Allende og Paulo Coelho. Det er derfor jeg liker den så godt.

Neste bok blir da «Salvadorena», som en kollega lånte til meg i forrige uke. Ingen ting er tilfeldig.

«Senor Peregrino» er min andre bok av forfatteren. Helt merkelig så kjøpte jeg den to ganger uten helt å skjønne det, fordi omslagene var litt ulike.  Derfor har jeg en fin gave til en venn.

Når jeg er ferdig med «Salvadorena» skal jeg lese «Mofongo», noen forfattere må man bare lese alt av.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

5 svar til Cecilia Samartin «Senor Peregrino»

  1. Iren Bern sier:

    Hei Anniken 🙂
    Hun har også blitt en av mine yndlinger. Har kost meg med de tre første og har Mofongo på lista mi. Merker at jeg må nyte følelsen av å glede meg til den en stund til før jeg leser den… 🙂 Kos deg med «Salvadorena»!
    Klem fra Iren

  2. Toril Aaen sier:

    Hei Anniken1
    Hun er bare helt herlig å lese! Er ferdig med Mofongo-du kan bare glede deg!
    Vi var på «Bokbad» på Libris i Grensen med henne. Hun er en nydelig dame. Ble helt betatt jeg. Kjøpte bøker og fikk dem signert og, med en koselig, personlig hilsen .
    Sånne opplevelser gjør meg glad! Både bøkene og forfatteren :o)
    Klem fra Toril

  3. Tilbaketråkk: La Peregrina | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar

