Gert Nygårdshaug, «Klokkemakeren»

Gert Nygårdshaug

Min «gamle» sjef , anbefalte meg å lese «Mengele Zoo» av  Gert Nygårdshaug, kanskje var det fra hans side litt politisk, kanskje handlet det litt om miljø, litt om menn, eller kanskje handlet det om den fantastiske måten Gert Nygårdshaug gir oss innblikk i landene i Sør-Amerika.

Jeg leste «Mengele Zoo», men klarte ikke å stoppe med det. Siden ble det fortsettelse med «Himmelblomst-treet», «Afrodites basseng» og  «Fortellerens marked».

Jeg falt for Gert Nygårdshaugs 10 romaner om mesterdetektiven og gourmetkokken Fredrik Drum. Har riktignok ikke lest alle ennå, men 5 av dem, så jeg har noe å glede meg til.

Det sies om «Klokkemakeren» at det er en av han beste romaner,  her omtalt i  Dagbladet.

Klokkemakeren

«Klokkemakeren» kan man fint lese uten å ha lest noen av hans tidligere bøker. Skal du derimot lese krimserien hans, ville jeg ha startet med den første boken, som er  «Honningkrukken».

Eller som min forrige sjef sa: «Start med «Mengele Zoo»

Det går også an å følge Gert Nygårdshaug på facebook.

I går var han på Litteraturhuset, men jeg hadde ikke tid til å dra ditt.

Gert Nygårdhaug er å anbefale på det varmeste.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Gert Nygårdshaug, «Klokkemakeren»

  1. Tilbaketråkk: Fabelaktig bok | Svein Ove Isaksen’s Blog

Legg igjen en kommentar

