Hekta på Edvard Munch

Jeg vet ikke når det begynte. Kanskje har det vart hele livet. Jeg er hekta på Munch. Bildene fasinerer meg. Jeg jobber med det hele tiden. Barna jeg omgås lærer om dem. Vi snakker om følelser. Vi maler, studerer og lager tablåer.

"Solen"

Her malte Munch "Solen"

Min farfar kopierte Munch, så kanskje er det derfor.

Min pappa satt sammen med han på Munch-museet og studerte disse bildene.      

Munch

Barn maler "Solen"

Bilder som farfar hadde malt hang på veggen i stuen hjemme.

Først nå når jeg er voksen, skjønner jeg hva dette har gjort med meg. Jeg er fasinert, engasjert og hekta. Dette sprer jeg rundt meg til små og store. De blir også hekta.

Derfor er det så viktig hva vi gir til små barn tidlig i livet.

Oppdage, bli glad i og til slutt ta vare på.

De vil alltid huske det.

Dette innlegget ble publisert i Barn og kunst, Edvard Munch. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Hekta på Edvard Munch

  1. Tilbaketråkk: Dagbok i det grønne | Anniken Røils blogg

Legg igjen en kommentar

