Orkideer er «flokkdyr»

Veldig ofte så enten får jeg, eller kjøper jeg meg en av disse vakre orkideene. De pryder vinduskarmen noen uker, ja opptil flere uker, og er et vakkert skue for øye i hvitt, lilla og andre farger. Så visner blomsten, og du står der igjen med noen store litt rare blader og en haug med røtter som ikke er veldig pene. Noen kaster blomstene, eller andre som jeg, setter orkideene bort i en vinduskarm på et gjesterom eller noe i den stilen. Så dør de, og jeg kaster dem.

Orkideen er "flokkdyr"

Her en dag leste jeg at orkideer liker å være sammen, akkurat som de fleste av oss. Så jeg gikk litt rundt i huset og hentet mine gamle orkideer, i alt ble det ca. seks stykker. Jeg satte dem sammen i et vindu og noen plantet jeg også sammen i en større potte.

Nå blomstrer alle. Og ikke nok med det, de tvinner seg i hverandre og ser ut som en lykkelig gjenforenet familie.

Noe å prøve på : )

Vakre blomster

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Orkideer er «flokkdyr»

  1. Kjempetips! Takk skal du ha!

Legg igjen en kommentar

