Geir Børresen leser mormors dikt

I våres var jeg en liten tur innom  Øivind Jordfalds galleri, «HebbeLilles» i Vollen. Jeg skulle kjøpe et bilde til mannen min, som Jorfald har malt.

Galleri HebbeLilles

Samtidig var det en flott utstilling med mange fine malerier. En god venninne hadde malt noen av bildene.

Anne Britt

I tillegg sto jeg der med diktsamlingen til min mormor. Det haddde vært så hyggelig om Jorfald ville illustrere disse diktene.

«Kjenner du Mikkel rev, han som er så rød og fin? Vet du at han har en fetter som er så hvit som sne? Disse to er ganske like, men de bor i hvert sitt kongerike. Den røde dypt i skogen bor, den hvite oppe i det kalde nord.» osv.

Så kom Geir Børresen inn i galleriet, og tro det eller ei, han begynte å lese fra diktsamlingen til mormor. Dette skulle mormor ha hørt.

Geir Børresen leser mormors dikt.

En fantastisk opplevelse en helt vanlig ukedag i mai.

Dette innlegget ble publisert i Bøker, Kunst og kultur. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Geir Børresen leser mormors dikt

  1. Hans Christian sier:

    Det må jeg si! Det skulle jeg gjerne ha overvært. Hilsen et barnebarn 🙂

Legg igjen en kommentar

