Peoner i haven

Jeg ønsker meg en have full av Peoner, det har jeg ikke, men plutselig dukket det opp noen bak huset, en under en benk og innimellom noen busker. Disse skal jeg ta vare på, og kanskje skaffer jeg meg noen flere som jeg kan sitte å se på hele juni og langt ut i juli. 

Peonen i busken

Peoner er så vakre at de kan ta pusten fra noen og enhver…. 

Peoner finnes i rosa, rødt, og hvit som kan gå over i ulike nyanser. På forsommeren kommer de delikate blomstene og folder seg ut i de duseste farger. Dette gir løfte om sommer, og er en svært populær blomst som passer godt til sommerfestbordet, bryllupet eller i en gavebukett til noen som har fortjent det. (Interflora blogg) 

Peonen under benken

En vakker peon

Her er en blogg hvor det er skrevet vakkert om pioner. 

http://knuts-haven.blogspot.com/2009/06/bonderoser-silkepeoner-pioner.html

Dette innlegget ble publisert i Hage og blomster. Bokmerk permalenken.

2 svar til Peoner i haven

  1. Solvår sier:

    Peonen er nyyydelig!!!
    Vakre bilder og flott blogg!
    Er du i nærheten av Bergen kan du få frø av mine mange typer peoner;)

Legg igjen en kommentar

