Riesenschnauzer

I går møtte jeg en herlig liten skapning på min vandring gjennom Kragerøs trange gater.

En valp

Det var en Riesenschnauzer-valp på fire måneder. Jeg er selv vokst opp med en slik hund, og jeg var bare 5 år gammel da «Vigg» kom inn i vår familie. Han ble der til jeg var18 år og var min beste venn. Det er hunder, men det er ikke alle som har skjønt det. Vandrer jeg litt rundt forbi i denne byen, ser jeg til min store forbauselse at det står skilt med «hunder forbudt». Forbudt-skilt er veldig negativt, det utelukker noen, og i dette tilfelle hunder og deres eiere. Selv på Sjøbadet, som er bare noen meter fra der jeg bor, var det et slikt skilt. Det betyr at vi som bor der ute ikke lenger kan ta vår firbete venn med oss på tur, verken for å morgenbade eller for å passere på våre daglige turer opp til Veten. Dette er rart, og jeg stiller meg undrende til at det ikke heller kommer opp forbudtskilt mot fulle folk, musikk hele natten og flaskeknusing, sigarettsneiper osv. Om jeg skulle bestemme, ville jeg heller lagt til rette, slik at det var plass til alle. Jeg ville lagt til rette med hundeposer, søplekasser og så videre, slik det gjøres andre steder.
Husk at hunden er menneskets beste venn.
Det er en lykke å eie en hund, eller som her en Riesenschnauzer, den gir meg så utrolig mye glede.
Å komme hjem trett og sliten etter en dag på jobben og møtes i døra av en som bare er glad,  er en velsignelse. “Hurra, nå er du hjemme, nå finner vi på noe morsomt”.  Ut på tur, aldri sur.

Riesenschnauzer
Hunden får i tillegg oss mennesker ut, så hvorfor legge hindringer for det?
Dette innlegget ble publisert i Hunder. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

